Κατοχή, με τη ματιά ενός Ιταλού


Η κατοχή στην Αργολίδα
1942 – 1944
με τη ματιά του Ιταλού
(Φράνκο Ρομάνο)

 

Ο Φράνκο Ρομάνο, Ιταλός στρατιώτης και φοιτητής της Ιατρικής, μετατέθηκε στην Ελλάδα τον Απρίλιο του 1942, αρχικά στην Αθήνα και κατόπιν στο Άργος, όπου έκανε πολλούς φίλους. Θεράπευσε κατοίκους της πόλης, καθώς και ανθρώπους της ευρύτερης περιοχής. Το Σεπτέμβριο τον 1943, μετά τη συνθηκολόγηση της Ιταλίας, κατόρθωσε να γλιτώσει από τους Γερμανούς. Τότε γνώρισε και ερωτεύτηκε την Ευαγγελία Τουμπάνου. Το 1944 παντρεύτηκαν -ύστερα από πολλές περιπέτειες – και το 1945 έφυγαν για την Ιταλία. Απέκτησαν δύο παιδιά. Η Ευαγγελία πέθανε στις 5 Απριλίου 1998. Ο Φράνκο -σήμερα ογδόντα τριών ετών-αφιερώνει στη μνήμη της αυτό το βιβλίο,

ISΒΝ 960-88439-0-Ι

εκδόσεις  ΑΤΝΑ

ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Ονομάζομαι Φράνκο Ρομάνο και γεννήθηκα την 1η Μαΐου 1921. Όσα  θα διηγηθώ είναι απλώς ό,τι έζησα στους τόπους όπου εξελίχτηκαν τα γεγονότα, χωρίς καμιά γενική ιστορική αναφορά. Αν σήμερα αποφάσισα να γράφω για τη ζωή μου κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκόσμιου Πολέμου, το οφείλω στην επιμονή και τις συμβουλές μερικών φίλων που είχαν ακούσει τις αφηγήσεις μου. Ιδιαίτερα με βοήθησε ο δικηγόρος Χρίστος Κυρκιντάνος, που το 1944 του έσωσα τη ζωή στο Στόλο, τη γενέτειρά του στην Ελλάδα. Ας με συγχωρέσουν οι αναγνώστες αν δεν καταφέρνω πάντα να εκφραστώ κατάλληλα. Δεν είμαι συγγραφέας και δεν έχω την απαίτηση να είμαι. Θα περιοριστώ σε δικά μου λόγια, απλά και καθαρά, για να μη σας κουράσω. Επιπλέον, θα γνωρίσετε εκείνη την υπέροχη ύπαρξη πού ήταν η γυναίκα μου και στην οποία οφείλω πολλά. Αφιερώνω σε αυτήν τις ακόλουθες μνήμες.

Ρώμη, 25.9. 1998

 

ΜΕΤΑΘΕΣΗ ΣΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΤΩΝ ΦΙΧΤΙΩΝ

Φίxτια 30.08.1942

………..

Περισσότερα στο ιστολόγιο cityofnafplio.com

Σχολιάστε